Vietoje greitosios pagalbos numerių – medicininių konsultacijų linija

Vyriausybė trečiadienį pritarė iniciatyvai, kad vietoje kelių greitosios pagalbos iškvietimo numerių nuo 2020 metų veiktų viena linija medicininėms konsultacijoms.

Tai reiškia, kad išsikviesti medikus ar kitas pagalbos tarnybas bus galima tik paskambinus į Bendrąjį pagalbos centrą numeriu 112. Trečiadienį patvirtintai idėjai dar turės galutinai pritarti Vyriausybė ir Seimas.

Dabar greitąją medicinos pagalbą galima kviesti ir numeriais 03, 033, 103. Medikų iškvietimui šiuo metu Lietuvoje veikia aštuonios regioninės greitosios medicinos pagalbos (GMP) dispečerinės.

Pagal Vidaus reikalų ministerijos siūlymą šie numeriai būtų panaikinti, o medicinos konsultacijoms būtų įsteigtas atskiras telefono numeris.

Tuo metu numeris 112 „būtų susijęs tik su skubios pagalbos teikimu“, žurnalistams po Vyriausybės pasitarimo sakė ministras pirmininkas Saulius Skvernelis.

Vidaus reikalų ministro atstovas spaudai Karolis Vaitkevičius BNS sakė, jog pertvarką įteisinančios įstatymų pataisos Seimui bus pristatytos šių metų rudenį.

Anksčiau Vidaus reikalų ministerija siūlė apskritai naikinti greitosios numerį, tačiau sulaukė smarkaus pasipriešinimo iš GMP dispečerinių.

Pagal naujausią siūlymą, šių dispečerinių darbuotojai ir užsiimtų medicininėmis konsultacijoms, pačių dispečerinių skaičius bus mažinamas.

Logiškas kompromisas

Premjeras sako, kad siūlymas palikti atskirą telefono numerį medicininėms konsultacijoms yra kompromisinis, bet logiškas.

„Daug žmonių skambina šiandien į greitąją pagalbą ne tik skubios pagalbos prašydami, bet ir pasikonsultuoti, gauti patarimų, susijusių su sveikatos priežiūra“, – teigė ministras pirmininkas.

Vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas pranešime spaudai teigė, kad galimybė išsikviesti pagalbą vienu telefono numeriu sukurtų bendrą aptarnavimo standartą, trumpėtų laikas, per kurį suteikiama pagalba.

Pasak ministro, reformos metu bus nustatytas naujas Bendrojo pagalbos centro ir visų pagalbos tarnybų bendradarbiavimo mechanizmas, o tai leis informacijos perdavimą iš centro į tarnybas sutrumpinti nuo 20 sekundžių iki minutės.

Jo teigimu, sudarius aiškų algoritmą, prie sistemos atsiras galimybė jungtis ir kitoms institucijoms – Valstybės sienos apsaugos tarnybai, savivaldybių viešosios tvarkos skyriams.

Ministerija teigia, kad optimizavus dabar tarnybų naudojamas skirtingas informacinių technologijų sistemas, pasirinkus vieningą modelį bus papildomai sutaupyta.

Taip pat numatoma didinti Bendrojo pagalbos centro operatorių darbo užmokesčio fondą, į dispečerines pritraukti dirbti didelę patirtį turinčius į ankstyvą pensiją išėjusius pareigūnus.

Autorius: Saulius Jakučionis

Vilnius, kovo 14 d. (BNS).

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode